Chmury Chmury Chmury Chmury Chmury Balony Balony Balony

SÓWKI

Wiosenne porządki w ogródku

27.03.2020

Sówki propozycja zajęć i zabaw

ZADANIE NR 1
Zabawa paluszkowa do wiersza

(Rodzic czyta wiersz i pokazuje ruchem tekst. Powtarzamy to  kilka razy, aż dziecko samo będzie wstanie powtórzyć gesty )

„W ogrodzie” M. Konopnicka

Pójdź, laleczko, do ogrodu,

„Kroczenie” palcem wskazującym i środkowym jednej dłoni na grzbiecie drugiej

Słonko cudnie dziś przygrzewa!

Otwieranie i zamykanie palców obu dłoni uniesionych do góry

Znać i kochać trzeba z młodu

Skrzyżowanie dłoni na klatce piersiowej

Nasze kwiaty, nasze drzewa!(…)

Kręcenie dłońmi w nadgarstkach

Najpierw nisko, potem wysoko

Patrz! Tu rosną tulipany,

Gest pokazywania prawą dłonią

A tam znów narcyzy kwitną,

Gest pokazywanie lewą ręką

A tu bratek główkę wznosi,

Główkę śliczną, aksamitną.

Złączenie dłoni i stopniowe unoszenie ich z jednoczesnym odchylaniem palców.

ZADANIE NR 2
„Do czego służy?”- spójrz na ilustrację i powiedz do czego służą te przedmioty. Spróbuj wyróżnić pierwszą głoskę każdego przedmiotu.

Ogród 1

Ogród 2

Zadanie nr 3
Czas na matematykę! Narysuj wg instrukcji.

Kwiaty – matematyka


26.03.2020

Kochane Sówki, pamiętacie pana Miłosza? Myślę, że tak 🙂 Dzisiaj proponujemy Wam zabawy muzyczne – prawie jak w przedszkolu. 
Miłej zabawy 🙂

 


25.03.2020

1.Wiersz – nauka na pamięć

„W naszym ogródeczku” H. Zdzitowiecka

W naszym ogródeczku
zrobimy porządki-
zagrabimy ścieżki,
przekopiemy grządki.

Na grządkach wyrośnie
fasolka, marchewka,
sałata i groszek
czerwona rzodkiewka.

 W naszym ogródeczku
posiejemy kwiatki
będą nam pachniały
i fiołki i bratki. 

Pytania do tekstu:

Jakie warzywa wyrosną na grządkach?
Jakie pojawią się kwiaty ?
Co należy do części podziemnej, a co nadziemnej?
Określanie części rośliny. –Ilustracja rośliny

 

2. Piosenka: „Pobudka z Ogródka”

 

Wiosna rano z łóżka wstała.
– Halo, kwiatki! – zawołała.
– Czemu jeszcze w ziemi tkwicie?
Może wreszcie się zbudzicie?

Ref. Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka
Pobudka! Pobudka! Powtarzam jeszcze raz!

Jak się żaden z was nie ruszy,
powyciągam was za uszy!
Łapcie buty! Łapcie kapcie!
Nie ziewajcie! I nie chrapcie!

Ref. Pobudka! Pobudka!…
Wystawiły kwiatki nosy,
jeden goły, drugi bosy,
w nowe płatki się ubrały,
razem z wiosną zaśpiewały.

Ref. Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Wie o tym każdy z nas!

3. W tym tygodniu poznajemy literkę C – Karta pracy i czytanka

4. Matematyka – Karty pracy

5. Matematyka – gra edukacyjna – utrwalenie dodawania w zakresie 10
https://szaloneliczby.pl/dodawanie-w-zakresie-10/

6. Plastyka
https://dzieciakiwdomu.pl/2015/03/wiosenne-krokusy-i-motylki-z-rolek.html

7. Zabawy dla całej rodziny –Zabawy

8. Zabawa logopedyczna – Karta pracy 

9.  Dodatkowe karty pracy – Materiały dodatkowe

Przypominamy wszystkim SÓWKOM o systematycznym uzupełnianiu naszych książek (tematy do Wielkanocy) oraz zachęcamy do codziennego czytania – chociaż  5 min 🙂

Z pozdrowieniami pani Monika i pani Marzena


Witamy wiosnę!

Karty pracy – 5-6 latki

 

Jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie?

Czym jest koronawirus i czym grozi spotkanie z nim? Dlaczego nie ma przedszkola? W udzieleniu odpowiedzi na te trudne pytania może pomóc nam bajka. 

Bajka o złym Królu Wirusie i dobrej Kwarantannie

Polecamy również rodzinną grę planszową: Gra Pandemia

Dokładne mycie rąk w czasie pandemii jest szczególnie ważne. Aby zachęcić do tego dzieci, warto pokazać im takie doświadczenie

Propozycje wspólnych rodzinnych zabaw: Rodzinne zadania

Dzieci uwielbiają bawić się, tańczyć, eksperymentować. Zachęcamy do skorzystania
z propozycji takich zabaw:

Eksperymenty dla dzieci

Taniec dla dzieci

A na chwilę odpoczynku i wyciszenia polecamy 

Czytanie przed spaniem