Chmury Chmury Chmury Chmury Chmury Balony Balony Balony

PSZCZÓŁKI

Witamy bardzo serdecznie wszystkie „Pszczółki”.

W tym tygodniu uczymy się o pracy wiosną w ogrodzie. Przygotowałyśmy dla Was pomoce, które umilą i ułatwią Wam domową edukację.

27 marca 2020

Dzień dobry!

Oto kolejny zestaw zabaw i ćwiczeń do wykonania w domu.

Zagadki dla dzieci

Po marcu przyjeżdża

w kwiecistej karecie.

Przed majem odjeżdża.

Kto taki? Czy wiecie?

(kwiecień)

Chociaż to miesiąc długi,

to najkrócej się nazywa

i co roku tym się chlubi,

że zielenią świat okrywa.

(maj)

Zobaczysz je wiosną,

gdy na wierzbach rosną.

Srebrne futra mają.

Jak się nazywają?

(bazie)

Co ona przekopie,

to one wygładzą.

W domowym ogródku

bardzo się przydadzą.

(grabie)

Przez śnieg się odważnie przebijam.

Mróz nawet mnie nie powstrzyma.

Mam listki zielone, tak jak wiosna,

a dzwonek bielutki jak zima.

(przebiśnieg)

Kiedy jest zimno,

kiedy deszcz pada,

gdy na dwór wychodzisz

na siebie wkładasz.

(płaszcz/kurtka)

 On pierwszy do nas

z ciepłych krajów wrócił,

i nad polami

piosenkę zanucił.

(skowronek)

Zabawa rytmiczna „Słonko po deszczu” – M. Kownacka

Pada deszczyk! Pada deszczyk!
i po liściach tak szeleści…
(Dzieci w przysiadzie bębnią rytmicznie palcami w podłogę)
Zatuliły kwiatki płatki,
główki chylą do rabatki!
        Kap! Kap! Kap!
(Dzieci opuściły nisko głowy)
Deszcz ustaje – płyną chmury –
Kwiaty wznoszą się do góry!
        Ho! Ho! Ho!
(Dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę)
Wiatr tu pędzi na wyścigi.
Wiatr kołysze nam łodygi!
        Wiu! Wiuu! Wiuuu!
(Dzieci w rozkroku kołyszą się na boki)
Biegną dzieci tu z ochotą:
Uważajcie – takie błoto!
        Hyc! Hyc! Hyc!
(Dzieci biegną na palcach)
Byle słonko nam nie zgasło –
róbmy prędko z błota – masło!
        Chlap! ciap! ciap!
(Dzieci przebierają nogami w miejscu)
Teraz – baczność – kroki duże –
przeskoczymy przez kałużę!
        Hop! Hop! Hop!
(Bieg i skoki)

Już pogoda – słonko świeci,
maszerują w pole dzieci –
        Raaz – Dwaa – trzyy!
(Dzieci maszerują rytmicznie, akcentując stopą pierwszy krok i klaskaniem następny).

Poćwiczymy jeszcze razem z panem Miłoszem, tak jak to robimy w przedszkolu.

Zabawa matematyczna – „ Rachunki pani Wiosny”

Dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają w zakresie 10 za pomocą metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej przy użyciu klamerek i papierowych tacek.

Przyszła wiosna do lasku

Z kluczykiem przy pasku

A te kluczyki brzęczące

To kolorowe kwiaty pachnące

Rosną tu trzy zawilce i trzy krokusy

Oblicz proszę ile kwiatków wyszło

Spod zimowych pierzynek ?

Stąpa wiosna po łące

Zbiera kwiaty pachnące

Ma trzy stokrotki, cztery tulipany

Powiedz z ilu kwiatków

Zrobi wiosna bukiet pachnący ?

Siedziało dziesięć jaskółek

Na sosnowej gałązce

pięć odleciało

Ile teraz jaskółek będzie

Z gałązki spoglądało ?

W ogrodzie na grządce

Rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce

Przyszła Kasia i trzy zerwała,

 bo bukiet piękny zrobić chciała.

Ile słoneczników teraz rośnie na grządce?

 

Chodzi wiosna po lesie

Promyki słońca w koszach niesie

Dwa kosze ma dla kwiatków

Trzy dla trawki

Trzy dla leśnej zwierzyny

Ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny?

Możecie również doskonalić umiejętności dodawania i odejmowania za pomocą Internetu:

https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-10_3_7

KARTY PRACY NA DZIŚ

Odwzoruj-obrazek

Dodawanie i odejmowanie do 10

Zadanie-1

kol-wiosenne-porzadki-7

kol-wiosenne-porzadki-1-1

Na koniec chciałam Was jeszcze zaprosić do zabaw przy wiosennej piosence:

Pozdrawiam i ściskam Was moje Pszczółki

Pani Klaudia

Pani Patrycja

26 marca 2020

Dzień dobry dzieci, 

dziś dla Was przygotowałam  opowiadanie “Kwiat” Marii Betterfield wsparte obrazkami

Najpierw nasionko pada na ziemię
Być może upuścił je jakiś przelatujący ptaszek .
Albo wiatr przywiał je na nowe miejsce.
Bywa i tak , że nasiona przenoszą zwierzęta.
Z nasionka wyrasta kiełek.
Ma delikatne listki
I zagłębiony w ziemię korzeń .
Nadlatuje pszczoła by zebrać nektar.
Potem przerobi go na miód.
Pszczoła zanurza się w kielichach kwiatu
I pokrywa się cała pyłkiem kwiatowym.
Porem pszczoła przelatuje na inny kwiat
Wierci się na nim i zapyla kwiat.
Gdy kwiat zostanie zapylony, zaczyna rozwijać się z niego owoc.
Niektóre owoce są miękkie- jak jabłka i jeżyny.
Inne znów są twarde- jak orzechy.
Pewne owoc mają nasionka na zewnątrz .
Inne zaś kryją nasionka w środku.
Wkrótce nasionko upadnie na ziemię i zacznie rosnąć z niego nowa roślinka.

Obrazki do opowiadania: 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/wzrost-ro%C5%9Blin-5-element%C3%B3w.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/wzrost-ro%C5%9Blin-4-elemnty.pdf

Zabawa badawcza – Jak jest zbudowany kwiat
Rodzic rozdaje dzieciom różne kwiaty, proponuje , aby dzieci obejrzały je dokładnie .
Dzieci oglądają je i opisują ich wygląd, określają kolor, kształt płatków, zapoznają się z budową rośliny(kielich, łodyga, liście, liczą płatki) Oglądanie kielichów w środku : słupek, pręciki, obserwowanie pyłku. 

Zabawa fonetyczna – Narzędzia ogrodnicze

Dzieci oglądają obrazki narzędzi wykorzystywanych podczas pracy w ogrodzie a następnie dzielą ich nazwy na sylaby i głoski. 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/narz%C4%99dzia-ogrodnika-plansze-napisy.pdf

Zapraszam również do oglądnięcia filmu 😉

Pozdrawiam 

Pani Klaudia

 

PIOSENKA „W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku                  dz. rysują rękoma koła przed sobą       

zrobimy porządki                         dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką

Wygrabimy ścieżki                       dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki                    dz. naśladują kopanie łopatą

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

 

Potem w miękką ziemię                dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi

wsiejemy nasionka

Będą się wygrzewać                     dz. „wkręcają żaróweczki”

na wiosennym słonku

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

 

Spadnie ciepły deszczyk                dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli      

i wszystko odmieni                         opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.

W naszym ogródeczku                  dz. rysują rękoma koła przed sobą.

grządki zazieleni

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

 

Można jej posłuchać tutaj

PIOSENKA „Ogrodniczka”

Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.

Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.

Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

Do posłuchania tutaj:

ZAGADKI

Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.
(ogrodnik)

Co to za gad tak się wije?
A jak się wody napije
i stanie się pękaty
podlewa drzewa i kwiaty? (wąż ogrodowy)

Na patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek
i do wysprzątania śmieci. (grabie)

Zrobię dołek, zrobię rów,
to usypię kopczyk znów.
Chwyć mnie mocno, oprzyj nogę,
cały ogród skopać mogę. (łopata)

Nie ma kół czterech ani nawet dwóch.
Ma tylko jedno na przedzie.
Lecz gdy za rączki mocno trzymasz,
nawet z ciężarem pojedzie. (taczki)

Gdy żywopłot przystrzyc trzeba,
suchą gałąź wyciąć z drzewa,
wtedy nam potrzebne będzie
nożycowe to narzędzie. (sekator)

Jakie to naczynie dziurawe z przodu,
Gdy tylko przyniesiesz do ogrodu,
Zaraz nad kwiatami zalewa się łzami. (konewka)

OPOWIADANIE

„O żółtym tulipanie” – M. Różycka

W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami.
Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi.

– Kto tam? –zapytał obudzony ze snu Tulipanek.
– To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.
– Nie, nie chcę. Nie otworzę. –powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę, znów smacznie zasnął.
– Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.
– Puk! Puk! Puk!
– Kto tam?
– To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.
– Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie.

Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:

– Tulipanku, puść mnie!
– Ktoś ty?
– Promyk słoneczny –odpowiedział cieniutki głosik.
– O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.

Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał.

– Kto tam puka? –zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.
– To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie!

Wtedy Tulipanek pomyślał:

„Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. I otworzył.
Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę,
Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit.
Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go …
I, o dziwo znalazł się w śród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna.
Promyki Słońca padały na żółtą główkę Tulipanka.
A rano przyszły dzieci i zawołały:

– Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!
– Teraz już na pewno będzie wiosna!

ILUSTRACJE DO OPOWIADANIA

ilustracje do opowiadania

Zachęcamy do założenia w domach hodowli rzeżuchy. Sposób wykonania możecie zobaczyć na filmiku:

 

Zabawy logopedyczno-językowe:

„Czy znasz roślinę/kwiat/warzywo/owoc na literę…”, „Wymień wszystkie rośliny, jakie znasz, na literę »u«, »k«, »n« itd.

 

Zabawy ruchowe:

Wylosuj codziennie 5 kart a następnie wykonaj ćwiczenia z polecenia.

karty do ćwiczeń

ZAJĘCIA MATEMATYCZNE

Utrwalanie pojęć przestrzennych w grze multimedialnej:

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

 

W tym tygodniu poznajemy literkę „C”

ZACHĘCAMY DO POBRANIA PRZYGOTOWANYCH SPECJALNIE DLA WAS KART PRACY.

litera C karta pracy

KARTY PRACY OGRÓD

kol-wiosenne-porzadki-12 (1)

 

POZDRAWIAMY

PANI KLAUDIA

PANI PATRYCJA

 

 

Nareszcie wiosna!

Karty pracy – 3-4 latki

Karty pracy – 5-6 latki

 

Jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie?

Czym jest koronawirus i czym grozi spotkanie z nim? Dlaczego nie ma przedszkola? W udzieleniu odpowiedzi na te trudne pytania może pomóc nam bajka. 

Bajka o złym Królu Wirusie i dobrej Kwarantannie

Polecamy również rodzinną grę planszową: Gra Pandemia

Dokładne mycie rąk w czasie pandemii jest szczególnie ważne. Aby zachęcić do tego dzieci, warto pokazać im takie doświadczenie

Propozycje wspólnych rodzinnych zabaw: Rodzinne zadania

Dzieci uwielbiają bawić się, tańczyć, eksperymentować. Zachęcamy do skorzystania
z propozycji takich zabaw:

Eksperymenty dla dzieci

Taniec dla dzieci

A na chwilę odpoczynku i wyciszenia polecamy 

Czytanie przed spaniem