Chmury Chmury Chmury Chmury Chmury Balony Balony Balony

MISIE

27.03.2020

Dzień dobry kochane Misie.

Przesyłam propozycje zabaw na dzisiaj.

 

  1. Rozwiąż zagadki. Ciekawa jestem czy będziesz mistrzem zgaduj-zgaduli?

 

W marcu się zaczyna, gdy się

kończy zima .Przyjdzie z wiatru

ciepłym powiewem, z pięknem

kwiatów, z ptaków śpiewem.

(wiosna)

 

Mówią – że w nim jak w garncu,

nieustanna zmiana.

Słońce grzeje w południe,

mrozek szczypie z rana,

a do tego jeszcze

przelatują deszcze!

(marzec)

 

Powrócił do nas z dalekiej strony,

ma długie nogi i dziób czerwony.

Dzieci się śmiały, gdy go witały,

żabki płakały przez dzionek cały.

(bocian)

 

Co buduje każdy ptak,

by chować pisklęta,

a tylko kukułka,

o tym nie pamięta?

(gniazdo)

 

Kolorowe i pachnące, czy

w ogrodzie, czy na łące, zawsze

chętnie je zbieramy na bukiecik

dla swej mamy.

(kwiatki)

 

  1. Posłuchaj piosenki „Wiosna w ogródku”. Jeżeli potrafisz zaśpiewaj ją dla mamy i taty. Weź do ręki mikrofon (np. szczotkę do włosów lub skakankę) i poczuj się jak byś był na prawdziwej scenie. Następnie zaśpiewaj piosenkę z użyciem sylab: ma, ta, la.

  2. „Przyszła do nas Pani Wiosna? Czy pamiętasz co przyniosła?”

         Zabierz kredki i białą kartkę i narysuj trzy zwiastuny wiosny.

 

 

Pozdrawiamy cieplutko Pani Edyta i Pani Patrycja

26.03.2020

Drogie Misie, dziś proponujemy Wam zabawy muzyczno-ruchowe z panem Miłoszem. mamy nadzieję, że zajęcia Wam się spodobają. Miłej zabawy 🙂

Wiosna w ogrodzie.

  1. Posłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania dotyczące tekstu. Pliki do opowiadania poniżej.

„O żółtym tulipanie” M. Rożycka

Opowiem wam historię o cebulce …
Była sobie cebulka, całkiem podobna do tych, które się je, ale mniejsza. Jesienią, kiedy liście na drzewach zaczęły żółknąć cebulka została zakopana w ziemi – tak jak skarb. Cebulka wcale się nie martwiła. Jadła, piła (bo cebulki potrafią jeść i pić pod ziemią), a nawet troszkę urosła: wypuściła od dołu korzonki, a od góry mały rożek, to znaczy kiełek. Potem zrobiło się zimno, na ziemię spadły liście, a jeszcze później śnieg. Cebulka wcale się nie martwiła, tylko zasnęła pod swoją żółto- brązowo- białą kołderką. Spała długo, długo. Pewnego razu coś ją obudziło śnieg stopniał, robiło się coraz cieplej. Świeciło słonko a później spadł deszcz, twarda ziemia stawała się coraz bardziej miękka i wilgotna. Znowu można było jeść i pić, a w dodatku coś strasznie ciągnęło cebulkę do góry. Nie mogła od razu cała wyjść spod ziemi, ale wysunęła swój rożek. Rożek wydłużał się jak antena, aż ujrzał świat, zielenił się i wypuścił liście … A na końcu miał pączek. Oczywiście nie taki do jedzenia, tylko mniejszy i zielony. Któregoś dnia, gdy słońce przygrzało naprawdę mocno, pączek zaczerwienił się i rozchylił. I okazało się, że na świecie pojawił się piękny żółty tulipan! Nastała naprawdę wiosna.

O ŻÓŁTYM TULIPANIE- ilustarcje do opowiadania

O jakiej cebulce jest mowa w tym opowiadaniu? (o tulipanie)
Kto potrafi wskazać tę cebulkę?
Gdzie mieszkała ta cebulka? (w ziemi)
Kiedy została wsadzona do ziemi? (jesienią)
Co zrobiła ta cebulka, kiedy przyszła zima? (zasnęła)
Jak długo spała? (do wiosny)
Kto go obudził? (słońce i deszcz)
Co się wydarzyło potem? (cebulka zaczęła kiełkować, pojawił się pączek a później kwiat)
Co należy do części podziemnej, a co nadziemnej? Określanie części rośliny.

Wiosenny wietrzyk- ćwiczenia oddechowe. Dmuchanie w bibułową „trawę”.

 

  1. Posłuchaj piosenki i naucz się jej tekstu. Zatańcz do niej jak najpiękniej potrafisz.

WIOSNA W OGRÓDKU

  1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie
    Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
    Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
    Kiedy pracowały ,ona planowała .

Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.

  1. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
    Grabie i łopaty męczą się i pocą.
    Taczki i konewki także się zwijają
    Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.

Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. (x2)

 

  1. Poklasyfikuj przedmioty ze względu na daną cechę. Wykorzystaj przedmioty dostępne w domu (klocki, nakrętki, zabawki, kredki). Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na urozmaicenie zadania.

KLASYFIKACJA

 

  1. Wykonaj pracę plastyczną zgodnie z instrukcją(plik pdf). Potrzebne będą Ci: biała kartka, farby: zielona i czerwona, kontur kwiatka (wydrukowany, bądź narysowany przez Rodzica) i Twoje paluszki .

PRACA PLASTYCZNA- TULIPAN

 

  1. Rozwiąż poniższe zagadki. Następnie naśladuj ruchem czynności wykonywane w ogrodzie.

„Choć nie gryzą, zęby mają,
Ziemię w ogródku wygładzają”. (grabie)

„Mały prysznic w ogrodzie
Dla roślinki i drzewka.
Wiesz na pewno, to…”(konewka)

„Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
Wozi ogrodnik narzędzia na pole.(taczka)

„Ta mała na plaży babki uklepuje,
Ta większa w ogrodzie najlepiej się czuje.
Nie lubi być sama, więc przyjaźnie zerka
W kierunku konewki, grabek i wiaderka. (łopatka)

 

  1. Wykonaj karty pracy i pokoloruj obrazki.

WIOSNA W OGRODZIE- kolorowanki i karty pracy

  1. Nie zapomnij o ćwiczeniach. Pamiętaj „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Wylosuj kartę z ćwiczeniem i naśladuj zwierzątka.

WESOŁA GIMNASTYKA DLA SMYKA

  1. Ważna jest także gimnastyka buzi i języka. Poniżej znajdziesz zabawne językowe ćwiczenia.

ĆWICZENIA BUZI I JĘZYKA

    

       9. Zachęcam do założenia domowej hodowli.

DOMOWA HODOWLA

 

Pozdrawiamy Was serdecznie i posyłamy całuski

Pani Edyta i Pani Patrycja


 

Nareszcie wiosna!

Karty pracy – 3-4 latki

 

Jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie?

Czym jest koronawirus i czym grozi spotkanie z nim? Dlaczego nie ma przedszkola? W udzieleniu odpowiedzi na te trudne pytania może pomóc nam bajka. 

Bajka o złym Królu Wirusie i dobrej Kwarantannie

Polecamy również rodzinną grę planszową: Gra Pandemia

Dokładne mycie rąk w czasie pandemii jest szczególnie ważne. Aby zachęcić do tego dzieci, warto pokazać im takie doświadczenie

Propozycje wspólnych rodzinnych zabaw: Rodzinne zadania

Dzieci uwielbiają bawić się, tańczyć, eksperymentować. Zachęcamy do skorzystania
z propozycji takich zabaw:

Eksperymenty dla dzieci

Taniec dla dzieci

A na chwilę odpoczynku i wyciszenia polecamy 

Czytanie przed spaniem